DPF tahmafiltri eemaldus

DPF (Diesel Particulate Filter, ingl.) tahma- või kübemefilter Eesti keeles.
Tahmafiltri eesmärk on püüda kinni kaasaegse diiselmootori heitgaaside tahmaosakesed.

Tahmafilter püüab tahmaosad heitgaasidest kinni, säilitab neid endas ja sobival hetkel regenereerimise (põletamise) teel muudab süsnik-dioksiidiks.

Regenereerimine on oluline, et filter aja jooksul ei ummistuks ja filtri töövõime säiliks

Juhul kui regeneratsioon ebaõnnestub ja filtri läbilaskevõime väheneb võib süttida sõiduki mootorituli ja sõiduk läheb avariirežiimi ning mootori võimsus väheneb. Enamasti üritab sõiduk probleemide korral tahmafiltrit tihti põletada kasutades selleks lisakütust. Selle käigus võib diiselkütus sattuda mootori õli sisse ning õlitase tõuseb. Õlitaset tasuks jälgida, ning probleemi lahendamise käigus on range soovitus vahetada ka mootoriõli, vältimaks mootori rikkeid.

Ummistunud tahmafilter võib põhjustada turbomootori korral ka turbo rikkeid ning üleüldiselt mootori probleeme kuna heitgaasid ei saa läbi tahmafiltri väljuda ja tekib vastusurve. Vastusurve omakorda tekitab koormust mootori komponentidele.

Tahmafiltri probleeme tekitavad:

  • Vigased andurid
  • Vigane EGR klapp
  • Õhulekked sisselaskes
  • Vananenud pihustid jms.

Probleemi lahendused:

  • Mõned ettevõtted pakuvad ka tahmafiltri läbipesu, kuid tavaliselt on see ajutine lahendus, sest üldjuhul ei remondita või leita ummistumise algpõhjust ning selle leidmine võib osutuda kulukaks.
  • Asendada uue tahmafiltriga. Enamasti jääb originaalosa 2000€ suurusjärku. Siinkohal tasub meeles pidada, et kindlasti tuleks selgeks teha, mis filtri ummistumise põhjustas. Kui seda ei remondita võib uue filtri kiiresti ära rikkuda. Asendamise puhul soovitame kindlasti kaaluda originaal varuosa. Turul on saadaval ka kordades odavamad „B-varuosad“, kuid kogemuse põhjal saame öelda, et korrektselt nad ei toimi.
  • DPF filtri eemaldus. Kindlasti me ei propageeri eemaldust, vaid süsteemi remontimist, kuid paljudele klientidele on see ainuke võimalus. Siinkohal on oluline, et eemaldus tehakse korrektselt. Eemaldus koosneb kahest osast: filtri füüsiline eemaldamine summutist ning mootori juhtmooduli programmeerimine. Selle käigus teostame sõidukile enne ja pärast põhjaliku diagnostika ning proovisõidud. Korras sõiduk läbib ka peale korrektset filtri eemaldamist ülevaatuse, kuid seda juhul kui sõiduk on tehniliselt korras, sh. Pihustid.

Kui pihustid on probleemsed võib auto peale filtri eemaldamist hakata suitsema ning ebameeldivat lõhna tekitama. Samuti võib tekkida probleeme ülevaatusel.

DPF eemalduse meelespea:

  • Kõige taskukohasem lahendus probleemile
  • Tulevikus DPF probleemid puuduvad
  • Kütusekulu enamasti langeb peale eemaldamist
  • Filtri ummistumisel on enamasti süüdlaseks mingi teine tehniline probleem
  • Lase teha töö tuntud ettevõttes vältimaks probleeme
  • Täieliku eemalduse protsessi pikkus on enamasti kuni üks tööpäev
  • Soovituslik on vältida lühikesi sõiduotsi (maanteesõit aitab filtri põletusele kaasa)

Tahmafiltri eemaldust saab teostada sõiduautodele, veoautodele, traktoritele, kombainidele jne. Pakume tavaliselt ka mitut teenust korraga, näiteks chip-tuning, Adblue eemaldus ja DPF eemaldus. Sedasi on kulu väiksem ja saab rohkem probleemiallikaid korraga lahendatud.

Lisainfo saamiseks pöördu meie spetsialisti poole!

Mallort@racetune.ee
(+372) 56498930

RACETUNE

Meie aastatepikkuste kogemustega meeskond suudab välja tuua iga sõiduki tõelise potentsiaali!

Kas sinu pilku on liikluses haaranud mõni silmapaistev hobiauto? Oled kiirendus, ralli, rallikrossi, ringraja või hoopis offroadi autode fänn? Vähemasti oled kuulnud ülipopulaarsest “chip-tuningust”, mida saab paigaldada peaaegu igale sõidukile?

Küsi infot või pakkumist

TÖÖPÄEVADEL 09.00 – 17.00

Reti tee 6, Peetri, 75312 Harju maakond