DPF tahmafiltri eemaldus

DPF (Diesel Particulate Filter) tähendab eesti keeles tahma- või kübemefiltrit.
Tahmafiltri eesmärk on püüda kinni kaasaegsete diiselmootorite heitgaasides leiduvad tahmaosakesed.

Tahmafilter püüab heitgaasidest tahmaosakesed kinni, säilitab neid endas ja muudab need sobival hetkel regenereerimise (põletamise) teel süsinikdioksiidiks.

Regenereerimine on oluline, et filter aja jooksul ei ummistuks ja selle töövõime säiliks.

Kui regeneratsioon ebaõnnestub ja filtri läbilaskevõime väheneb, võib süttida mootori hoiatustuli ning sõiduk läheb avariirežiimi, mis vähendab mootori võimsust. Enamasti üritab sõiduk probleemide korral tahmafiltrit sagedamini põletada, kasutades selleks lisakütust. Selle protsessi käigus võib diiselkütus sattuda mootoriõli sisse ja põhjustada õlitaseme tõusu. Õlitaset tasub regulaarselt jälgida ning probleemi lahendamisel on tungivalt soovitatav vahetada mootoriõli, et vältida tõsisemaid mootoririkkeid.

Ummistunud tahmafilter võib turbomootoritel põhjustada ka turbo rikkeid ning üldiselt erinevaid mootoriprobleeme, kuna heitgaasid ei pääse tahmafiltrist vabalt läbi, tekitades vastusurvet. Vastusurve koormab mootori komponente ja võib kaasa tuua tõsiseid kahjustusi.

Tahmafiltri probleeme tekitavad:

  • Vigased andurid
  • Vigane EGR klapp
  • Õhulekked sisselaskes
  • Vananenud pihustid jms.

Probleemi lahendused:

  • Mõned ettevõtted pakuvad ka tahmafiltri läbipesu, kuid see on tavaliselt ajutine lahendus, kuna enamasti ei remondita ega tuvastata ummistumise algpõhjusi, mille leidmine võib osutuda kulukaks.
  • Tahmafiltri asendamine uuega. Enamasti jääb originaalosa hind 2000 € suurusjärku. Siinkohal tasub meeles pidada, et enne asendamist tuleks kindlasti välja selgitada filtri ummistumise põhjus. Kui seda ei kõrvaldata, võib uus filter kiiresti rikneda. Asendamise korral soovitame valida originaalvaruosa. Kuigi turul on saadaval ka kordades odavamad B-varuosad, ei toimi need meie kogemuse põhjal korrektselt.
  • DPF-filtri eemaldamine. Me ei propageeri filtri eemaldamist, vaid eelistame süsteemi remontimist, kuid paljude klientide jaoks on see ainus lahendus. Oluline on, et eemaldamine tehakse korrektselt.

    Protsess koosneb kahest etapist: filtri füüsilisest eemaldamisest väljalaskesüsteemist ja mootori juhtmooduli programmeerimisest. Töö käigus teostame sõidukile põhjaliku diagnostika ja proovisõidud nii enne kui ka pärast eemaldamist.

    Korras sõiduk läbib peale korrektset filtri eemaldamist ka tehnilise ülevaatuse, kuid ainult juhul, kui kõik süsteemid, sealhulgas pihustid, on töökorras.

Kui pihustid on vigased, võib auto pärast filtri eemaldamist hakata suitsema ja ebameeldivat lõhna tekitama. Samuti võivad tekkida probleemid tehnilise ülevaatuse läbimisel.

DPF eemalduse meelespea:

  • Kõige taskukohasem lahendus probleemile
  • Tulevikus DPF probleemid puuduvad
  • Kütusekulu enamasti langeb peale eemaldamist
  • Filtri ummistumisel on enamasti süüdlaseks mingi teine tehniline probleem
  • Lase töö teha tuntud ja usaldusväärses ettevõttes, et vältida probleeme.
  • Täieliku eemalduse protsessi pikkus on enamasti kuni üks tööpäev
  • Soovitatav on vältida lühikesi sõiduotsi, kuna maanteesõit aitab tahmafiltri puhastumisele kaasa.

Tahmafiltri eemaldust saab teostada sõiduautodele, veoautodele, traktoritele, kombainidele jm. Tavaliselt pakume mitut teenust korraga, näiteks chip-tuning’ut, AdBlue eemaldust ja DPF-i eemaldust. Nii on kulu väiksem ja saab lahendada mitu probleemiallikat korraga.

Lisainfo saamiseks pöördu meie spetsialisti poole!

Mallort@racetune.ee
(+372) 56498930

RACETUNE

Meie aastatepikkuste kogemustega meeskond suudab välja tuua iga sõiduki tõelise potentsiaali!

Oled liikluses märganud mõnda silmapaistvat hobiautot? Kas sind paeluvad kiirendus, ralli, rallikross, ringrada või off-road-masinad? Tõenäoliselt oled kuulnud ka ülipopulaarsest chip-tuning’ust, mida saab paigaldada peaaegu igale sõidukile!

Küsi infot või pakkumist

TÖÖPÄEVADEL 09.00 – 17.00

Reti tee 6, Peetri, 75312 Harju maakond