CHIP-TUNING: Millega täpsemalt tegemist ja miks seda tehakse?

CHIP-TUNING: Millega täpsemalt tegemist ja miks seda tehakse?

Chip-tuning ehk eesti keeles kiibituuning on sõiduki mootori juhtmooduli ehk ECU (electronic control unit) modifitseerimine. Nimi tuleneb sellest, et varasemalt vahetati sõiduki juhtmoodulis reaalselt kiipe, mille peale oli „kirjutatud“ optimeeritud tarkvara.

Tänapäeval on asi tunduvalt mugavam ja enamasti saab optimeerimise teha üle OBD kaabli või äärmisel juhul spetsiaalsete pistikutega otse juhtmoodulist. Õigem nimetus oleks sellisele tegevusele „remap“, kuid „chip-tuning“ on inimeste jaoks tunduvalt tuttavam väljend. Ehk täna enam keegi kiipi ei lisa, vaid optimeeritakse mootori juhtmooduli tarkvara.

Olenemata nimetusest on mõlema tegevuse eesmärk muuta mootori juhtimise parameetreid nii, et tulemuseks oleks suurem võimsus ja/või väiksem kütusekulu.

Chip-tuningut on võimalik teha peaaegu igale modernsele sõidukile, kuid suurimat kasu saavutatakse ülelaadimisega (turbo, kompressor) mootoritega. Olenevalt autost jääb võimsuse kasv 20-30% juurde ning kütusekulu vähenemine ca. 10% juurde.
Ilma ülelaadimiseta mootorite võimsuse kasv on tunduvalt väiksem ja seetõttu neid väga tihti ei optimeerita. On erandeid, näiteks tehases madaldatud võimsusega versioonid või siis suure mootoriga sportautod. Tulemust annavad ka modifikatsioonid, summuti, õhuvõtt jne.

Kiibituuning on nii levinud, sest see on üks soodsamaid, kiiremaid ja lihtsamaid viise oma sõiduki võimsuse tõstmiseks, ilma, et peaks füüsiliselt autot modifitseerima.

Kas chip-tuning on ohutu?

Ohutu on see juhul, kui seda tehakse õiges kohas, kus on kogemustega seadistaja. Kindlasti soovitame vältida soodsaid nö. „parkla tuunijaid“. Alati ei ole „kiire ja odav“ hea, sest sellise optimeerimisega või teistest riikidest ostetud tarkvaraga võib sõidukile pöördumatud kahju tekitada. Lisaks tasub uurida, kas tehtud tööle antakse garantii, kas seadistajal on olemas dynostend jne.

Mercedes-Benz S63 dyno tuning

Kas tuuningut saab teha ainult sõiduautole?

Racetune meeskonna seadistajal on tänaseks üle 10a kogemust, ning oleme seadistanud peaaegu kõike: ATV, UTV, sõiduautod, traktorid, metsamasinad, veoautod ja isegi laevad on meie käe all abi saanud. Tarbesõidukite ja traktorite juures on väga oluline faktor kütusekulu säästmine ning samuti saame abi pakkuda kui muret tekitavad Adblue, EGR, DPF süsteemid.

Tööstusmasinate chip-tuning

Millest sõltub chip-tuningu hind?

Hind sõltub enamasti auto vanusest, margist ja mudelist. Vanemad autod on soodsamad, uuemad kõrgema hinnaga. Uuemate autode puhul on elektroonikat rohkem, optimeerimine aeganõudvam ja keerukam – sellest tuleneb ka kõrgem hind. Bensiinimootoritega autosid seadistame üldiselt dynostendis, et saavutada parim võimalik tulemus, mõõta kütusesegu jne. Enamasti sellistel puhkudel lepitakse konkreetse sõiduki seadistamise hind eraldi kokku, sest seda ei saa võtta kui tavalist optimeerimist.

Soovid näha kui palju sinu sõidukile jõudu juurde saab?

Klikka “SIIA” , sisesta oma auto andmed ja näed tulemust!

————————————————————-
Lisainfo saamiseks pöördu meie spetsialisti poole!

Mallort@racetune.ee
(+372) 56498930

Jaga postitust