Paljud kaasaegsed sõidukid on varustatud AdBlue-süsteemiga. Sellel süsteemil on erinevaid nimetusi – näiteks Mercedes-Benz nimetab seda „BlueTEC”, Peugeot „BlueHDI” ja Volkswagen „BlueMotion”.
Milleks Adblued kasutatakse ja kuidas see toimib?
- AdBlue aitab vähendada diiselsõiduki heitgaasides NOx-i (lämmastikoksiidide) taset.
- Aitab täita Euro 4, Euro 5 ja Euro 6 heitgaasinorme.
- Süsteem koosneb järgmistest komponentidest: AdBlue-paak, soojendussüsteem, pihusti, NOx-andurid, SCR-katalüsaator ja juhtmoodul.
- AdBlue-vedelikku pihustatakse väljalaskesüsteemi pärast DPF-i (tahmafiltrit). AdBlue-pihusti doseerib vajaliku koguse vedelikku, mille järel sisenevad heitgaasid AdBlue-katalüsaatorisse, kus lämmastikoksiidid (NOx) muundatakse diatomaarseks lämmastikuks (N₂) ja veeks (H₂O).
- Levinud on arvamus, et DPF ja AdBlue on üks ja sama süsteem, kuid tegelikult on need täiesti eraldiseisvad süsteemid, mis teineteise tööd ei mõjuta.
AdBlue Probleemid
Kuigi esmapilgul võib süsteem tunduda lihtne ja töökindel, ei ole see kahjuks nii. Süsteem koosneb paljudest komponentidest ja anduritest, mida võib isegi külm ilm rikkuda.
Enamasti põhjustavad AdBlue-süsteemi rikkeid soojenduse, külmunud vedeliku, pihusti, NOx-andurite, pumba või juhtmooduli probleemid. Ühe komponendi rikke korral lülitub välja kogu süsteem, süttib kollane märgutuli ning sõiduki võimsus väheneb.
“Mõnel sõidukil piiratakse AdBlue-süsteemi rikke korral ka läbisõitu. Kui läbisõit jõuab 0 km-ni, ei käivitu sõiduk enam.
AdBlue süsteemi remont
- Oluline on teha kvaliteetne diagnostika, et täpselt tuvastada vigane komponent ja leida rikke põhjus. Pärast remonti tuleb süsteem lähtestada ja kohandada.
- Remonti tehes tasub arvestada, et selle süsteemi komponendid on üsna kallid, ja isegi uute originaalosade paigaldamisel võib meie kliimas nende kestvus olla lühike.
AdBlue süsteemi eemaldus
Teine lahendus on selle süsteemi täielik väljalülitamine, mis on ka kõige populaarsem meetod probleemi lahendamiseks.
Sellel on mitmeid eeliseid:
- esiteks väldite süsteemi või selle komponentide parandamise vajadust jäädavalt.
- teiseks, te ei pea enam AdBlue’i täitma.
- kolmandaks ei satu te kunagi olukorda, kus süsteemi rikke korral ei saa te oma autoga sõitmist jätkata.
AdBlue-süsteemi eemaldamisel jäävad kõik komponendid füüsiliselt alles. Eemaldamine toimub mootori juhtmooduli tarkvara programmeerimise teel.
Teostame teie sõidukile põhjaliku diagnostika ja proovisõidud nii enne kui ka pärast töid.
Lisainfo saamiseks pöördu meie spetsialisti poole!
Mallort@racetune.ee
(+372) 56498930
RACETUNE
Meie kogenud meeskond toob esile iga sõiduki tõelise potentsiaali!
Oled liikluses märganud mõnda silmapaistvat hobiautot? Kas sind paeluvad kiirendus, ralli, rallikross, ringrada või off-road-masinad? Tõenäoliselt oled kuulnud ka ülipopulaarsest chip-tuning’ust, mida saab paigaldada peaaegu igale sõidukile!